اخبار داخلی
شماره: 29232
1397/02/24 - 03:07
درمان بسیاری از بیماری‌ها با سلول درمانی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: با سلول درمانی می‌توان بسیاری ازبیماری‌ها را درمان کرد.

به گزارش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر رضا ملک زاده در مراسم افتتاح مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان افزود:​ شاهد تحولات عظیمی در علم پزشکی هستیم که این تحولات پیشرفت‌هایی را برای درمان بیماران ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی پیش بینی می‌کنند فناوری‌های جدید شکل و درمان در پزشکی را در آینده تغییر می‌دهد، گفت: سرمایه گذاری بر اساس این موضوع بر پایه تحقیقات و پژوهش هاست.

ملک زاده افزود: در آستانه یک انقلاب صنعتی قرار داریم که اساس آن پیشرفته‌های علمی ۲۰ سال گذشته است و یکی از این پیشرفت‌ها به کاری گیری سلول درمانی است.

وی گفت: با استفاده از سلول درمانی و یا ژن درمانی شاهد هستیم که بسیاری از بیماری‌ها مانند هموفیلی، تالاسمی و یا ناشنوایی را می‌توان درمان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:​ سلول درمانی و ژن درمانی افق‌های بسیار روشنی در درمان بیماری‌ها دارند و باید در این باره تحقیق و پژوهش کنیم و آمادگی‌های لازم را برای درمان بیماری‌ها با استفاده از این دستاورد‌ها داشته باشیم.

مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان با هدف کاربردی شدن تحقیقات و پژوهش‌ها در جوار پژوهشگاه رویان به بهره برداری رسید.

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved